2. třída

NÁMOŘNICKÁ DRUHÁ TŘÍDA

Jsme parta námořníků plující oceánem vědomostí. Na jednotlivých ostrovech na nás čekají nové informace. Zdokonalujeme se především ve čtení, protože víme, že je to pro další učení (tedy plavbu) nesmírně důležité. Milujeme divadlo. Nacvičujeme představení pro babičky a dědečky
v Domově pro seniory Soběsuky. Rádi kreslíme, tvoříme a zpíváme. Těšíme se na netradiční bezaktovkové dny. Letos jezdíme plavat a paní učitelka plavání nás moc chválí. Jak by taky ne, vždyť jsme přece námořníci. Jsme úžasní sběrači papíru, plastových vršků, baterek a kůry od citrusů. Letos sbíráme i kaštany zvířátkům do lesa.


Jezdíme na plavání
 

Máme rádi bezaktovkové dny a netradiční tvoření 


Děláme radost babičkám a dědečkům v Domově seniorů


Andělská pohádka tentokrát pro rodiče


Andělská pohádka do třetice a úžasné zpívání koled s Markem Soldánem


Adventní čtení na zámku


Dopravní výchova

 Zimní čtenářský klub

V měsíci lednu jsme jedno setkání čtenářského klubu věnovali tématice přezimujících ptáků. Při práci s textem jsme zjistili, čím nejlépe můžeme tyto ptáčky přikrmovat. Naše bádání jsme završili výrobou jednoduchých krmítek. Ta jsme pak zavěsili u školy i u kostela. Snad bude ptáčkům chutnat ... 

Ovoce do škol

Ovoce do škol dodá našemu tělu nejenom vitamíny, ale prostřednictvím tohoto projektu se můžeme dozvědět i celou řadu nových informací. Na konci ledna se ve třídě objevila bedna plná roztodivného ovoce. Ovoce jsme si vylosovali a naším úkolem bylo o něm zjistit informace, které jsme pak měli předat spolužákům.

 

Netradiční čtení

Tentokrát je naším úkolem vyřešit záhadu ztracených kufrů.

Sběr pomerančové kůry

14. únor - Ve sběru pomerančové kůry jsme jedničky, další dva velké papírové pytle naplněny. 

Čtenářský klub s krycím názvem štrůdlování

Přečetli jsme si zajímavosti z historie závinu, podle receptu jsme si připravili jednotlivé ingredience, spočítali náklady na přípravu. Nechyběla ani soutěž obratnosti s kuchyňskou škrabkou o nejdelší slupku z jablka. Závin jsme naplnili dobrůtkami, paní učitelka nám je upekla a následující den jsme si na nich celá třída pochutnali. Čtení spojené s mlsáním = ideální volba.

 Co takhle dát si čokoládičku aneb ve čtenářském klubu jsme opět mlsali

Ale nejenom to, při práci s textem jsme se dozvěděli spoustu informací o tom, jak se čokoláda vyrábí a jaká je její historie. Paní učitelka si pro nás připravila křížovky, puzzle a dokonce i čtenářské pexeso. Závěrečná ochutnávka čokolád neměla chybu.